Στο πλαίσιο της ενότητας της Άλωσης της Κωνσταντινούπολης από τους Φράγκους, το 1204, χρειαζόμασταν έναν χάρτη. Έπρεπε να τον κατασκευάσουμε σε μεγάλη επιφάνεια και οι μαθητές μας να τον ¨εξοπλίσουν» με τρισδιάστατες κατασκευές που θα απεικόνιζαν σημαντικά κτίρια της Πόλης, τη γεωφυσική της εικόνα, και φυσικά τα τείχη της.
Για να γίνει αυτή η κατασκευή δεν έπρεπε να χρησιμοποιήσουμε χαρτί για τους εξής λόγους:
α. Πόσα υλικά, κόλλες και αντικείμενα μπορεί να αντέξει το «χαρτί του μέτρου»;
β. Με δεδομένη την πολύωρη εργασία μαθητών πάνω στο χάρτη πόσα μικροσκισίματα του χαρτιού θα έπρεπε να αποφύγουμε; Θα φτάναμε στο σημείο να προσέχουμε το χαρτί και όχι τον τελικό στόχο.
γ. Θα μπορούσαμε όταν τελειώσει η δημιουργία του χάρτη να τον μετακινήσουμε ή να τον μεταφέρουμε αν χρειαστεί; Πόσο βάρος θα αντέξει το χαρτί!
Ωραίοι προβληματισμοί!…. Η λύση;
Τα γνωστά πια (στο σχολείο μας) τεντόπανα. Θέλουμε ένα μεγάλο πανί με αποτυπωμένο το χάρτη της Κωνσταντινούπολης και των περιχώρων της. Άντε και το βρήκαμε. Πώς θα ζωγραφιστεί το περίγραμμα με λεπτομέρεια επάνω στο πανί έτσι ώστε να μπορούμε να πούμε με βεβαιότητα πως είναι ο χάρτης της Κωνσταντινούπολης;
Με τη χρήση των Νέων Τεχνολογιών και του ελληνικού αυτοσχεδιασμού φυσικά…
και εξηγούμε…..

2. Κρέμασμα του πανιού στα ντουλάπια του γραφείου των εκπαιδευτικών.
και…
Προβολή του χάρτη στο μέγεθος που θέλουμε.
Ως εκπαιδευτικοί τελειώσαμε για την ώρα με αυτό. Οι μαθητές τώρα…..
- ποτάμια…
- θέλει λεπτομέρεια…
- η θάλασσα…
- θάλασσα…
- παίρνει μορφή σιγά σιγά
- οι 7 λόφοι της Πόλης με πολυουρεθάνη
- τα πρώτα τείχη…
- ποιο google earth?
- Ο Ιππόδρομος, δίπλα στο παλάτι
- το παλάτι του Αυτοκράτορα ετομάζεται να «χτιστεί»
- ολοκληρώνεται…
- ανέλαβαν υπηρεσία οι πρώτοι φρουροί…
- ‘Έτοιμη» η Πόλη ..έρχονται οι Φράγκοι…
και λοιπόν; Θα αναρωτηθείτε…Ωραία, φτιάχτηκε ο χάρτης, μπήκαν και τα απαραίτητα όπως τα σχεδιάσατε. Αυτό ήταν;
Όχι φυσικά!!!……….
εμείς ολοκληρώσαμε την ενότητα, δεν έχουμε να σχολιάσουμε κάτι άλλο…. σειρά σας τώρα 🙂
08/04/2013 στο 2:09 μμ
Πολλά πολλά Μπράβο !!! Αξιόλογες δουλειές από ΑΞΙΟΥΣ εκπαιδευτικούς που διδάσκουν στα παιδιά μας πολλά περισσότερα απο αυτά που θα έπρεπε… ΣΥΓΧΑΡΗΤΗΡΙΑ !!!
08/04/2013 στο 12:01 μμ
Τι να πω και τι να σχολιάσω. Να πω συγχαρητήρια. Είναι λίγο. Ξέρω πως δουλεύετε γιατί δουλέψαμε και μαζί και μου λείπετε.
Βαισλική Κιτσάκη
07/04/2013 στο 6:18 μμ
Συγκινεί όχι μόνο η ενθύμηση του ιστορικού γεγονότος, αλλά και ο τρόπος που εσείς ως δάσκαλοι ενεπνεύσατε τα παιδιά να ασχοληθούν με αυτό. Θερμά συγχαρητήρια!
07/04/2013 στο 1:45 μμ
Συγχαρητήρια σε όσους εργάστηκαν για το καταπληκτικό αυτό βίντεο! Σημαντικά και τα ιστορικά στοιχεία που παρεμβάλλονται ανάμεσα στις εικόνες. Πολύ ωραία και η μουσική επένδυση. Μπράβο!
06/04/2013 στο 6:18 μμ
Πραγματικά πρωτότυπη εργασία, με θαυμάσιο αποτέλεσμα ! Συγχαρητήρια στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς που παρουσίασαν με αυτό τον τρόπο ένα τέτοιο ιστορικό γεγονός . Θα υπάρξει και συνέχεια ;
06/04/2013 στο 6:26 μμ
Αγαπητή eirinik, μεταφέρω φράση που είναι γραμμένη σε ανάρτηση που δεν έχει ακόμα δημοσιευθεί….»..ποτέ δε λέμε «φτάνει» όταν δημιουργούμε…» , απαντήθηκε το ερώτημά σου;
06/04/2013 στο 5:31 μμ
Συγχαρητήρια στα παιδιά και το δάσκαλο…
06/04/2013 στο 6:30 μμ
ευχαριστούμε πολύ!….(δασκάλα)
08/04/2013 στο 10:21 πμ
Επίσης συνάδελφος… Συνεχίστε έτσι…