Δ1 τάξη – Η τοπική ιστορία και η διασχολική Συνεργασία. Ας πάρουμε τα πράγματα από την αρχή…

Τέλη Ιουνίου ’13 (ναι του 13). Τα σχολεία κλειστά.

Συζητήσεις με συναδέλφους για την επόμενη χρονιά.

Έτσι στον αέρα, γενικά, αόριστα…

1oholargou

1ο Χολαργού

Αυτές οι συζητήσεις ξέρετε, οι γενικές και αόριστες, πάντα καταλήγουν σε ένα ξεσκαρτάρισμα γενικοτήτων και αοριστιών. Γίνονται σταδιακά πιο σαφείς, πιο συγκεκριμένες. Τις περισσότερες φορές βέβαια το αρχικό έναυσμα των γενικοτήτων δεν έχει καμιά σχέση με το τελικό αποτέλεσμα των πραγματοποιήσιμων. Είδατε πώς το πάμε το πράγμα; Αρχίσαμε με γενικότητες και αοριστολογίες….
Στην ουσία λοιπόν….
Συζητήσαμε με συνάδελφο από το 1ο Δημ. Σχ. Παπάγου
Η συνάδελφος αυτή είχε ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα (2012-2013) σχετικά με τον τόπο που βρίσκεται το σχολείο. Συγκεκριμένα είχε πραγματοποιήσει ένα ανοιχτό μάθημα με τους μαθητές της Β τάξης, σε μια πλατεία του Παπάγου. Αυτή λοιπόν ήταν η αφορμή της συνεργασίας. Μιλήσαμε -οργανωθήκαμε με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. (πού να βρεθεί κοινός χρόνος!)

Μιλήσαμε, ξαναμιλήσαμε, (τα γενικά κλπ κλπ ) και καταλήξαμε. Θα συνεργαζόμασταν σε κάποιο θέμα που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από κοινού, αλλά και ξεχωριστά ταυτόχρονα!!!
Ξεκινήσαμε λοιπόν.
Αρχικοί στόχοι οι εξής:
(Οι αναφορές θα γίνονται σε πληθυντικό αριθμό γιατί ενεργό συμμετοχή έχουν οι μαθητές μας)

  • Εντοπίζουμε την πλατεία που θα ασχοληθούμε. Μια στον Παπάγο και μια στο Χολαργό.
  • Τη φωτογραφίζουμε.
  • Παρατηρούμε τα πάντα σ’ αυτήν. Σχήμα, αριθμό δέντρων, άλλων φυτών, άγαλμα/τα.
  • Διαβάζουμε γι’ αυτήν. Διαβάζουμε για το/τα τιμώμενο/α πρόσωπο/α.
  • Για ποιο λόγο αφιερώθηκε η πλατεία.
  • Σε τι συνέβαλλαν αυτοί οι άνθρωποι.
  • Είναι εν ζωή;
  • Για ποιο λόγο φτιάχνονται οι πλατείες;

    1o Παπάγου

    1o Παπάγου

  • Τι κάνουν οι επισκέπτες εκεί;
  • Πόσοι διαφορετικοί τεχνικοί -τεχνίτες…χρειάζονται για να φτιαχτεί μια πλατεία;
  • Σε τι χρησιμεύουν οι πλατείες …κλπ κλπ (είπαμε αρχικοί στόχοι…)

 και δημιουργήσαμε ένα χώρο ειδικά γι αυτή την προσπάθεια….

Μέχρι τώρα λοιπόν, …

στο **1ο Χολαργού**.……., στο 1ο Παπάγου, …..και κοινές δράσεις (ανταλλαγές υλικών, τεχνικών…..)

 

Γιώργος Γαμβρινός – Μαρία Σακαρέλη – Νικολέττα Ψιλού

Ξεκινώντας λοιπόν…

Φωτογραφήθηκε η πλατεία Κ. Παλαμά στο Χολαργό.

Αυτό που μας ενδιαφέρει, για αρχή, είναι η γενική εικόνα και η προτομή του ποιητή. Βέβαια έγινε και χρήση του Google Earth για να έχουμε ακριβή εικόνα του σχήματος της πλατείας και ενός εργαλείου για την αφαίρεση του περιβάλλοντος χώρου στην προτομή…

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

s7

Είχαμε χωριστεί σε ομάδες (3).Όλες συγκέντρωσαν το υλικό τους σε τετράδια των Πανελλαδικών εξετάσεων,παλιότερης χρονιάς.

Η κάθε μια είχε πάρει ένα φύλλο εργασίας για να προσανατολιστεί στην έρευνα.
  • Η πρώτη ομάδα είχε αναζήτηση στο διαδίκτυο για την ιστορία , το ρόλο και την εξέλιξη της πλατείας.
  • Η δεύτερη μπήκε στο google earth και  με τα εργαλεία της εφαρμογής μέτρησε την απόσταση από το σχολείο, εντόπισε τους γύρω δρόμους και βρήκε την κλίμακα που έπρεπε να σμικρυνθεί για να φτιαχτεί η μακέτα.
  • Η τρίτη ομάδα έκανε την καταγραφή μετά τη επίσκεψη στην πλατεία.

Μάρτιος 2014

Καταγραφή γενικής εικόνας και συλλογή- συγκέντρωση στοιχείων. (1η επίσκεψη των μαθητών στην πλατεία Κ. Παλαμά)

Δεύτερη επίσκεψη στην Πλατεία Παλαμά και συνέντευξη από τον κ. Άρη Καμαράτο, ιδιοκτήτη βιβλιοπωλείου που βρίσκεται στην πλατεία και ένας από τους παλαιότερους Χολαργιώτες.

 

Ο κ. Καμαράτος μας προμήθευσε με φωτογραφίες της πλατείας, αλλά και του Χολαργού γενικότερα…. πολλών χρόνων πριν….

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

11

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Ζητήσαμε τη βοήθεια των γονέων της Δ1. Τους ζητήσαμε να αφιερώσουν 5 λεπτά στην πλατεία. Πέντε λεπτά συνεχών φωτογραφικών λήψεων, σε διαφορετικές ώρες,  για να παρατηρήσουμε την κίνηση στην πλατεία. Τι κινείται, πώς κινείται, κλπ κλπ.

Μας έστειλαν τις φωτογραφίες τους οι γονείς και τις συρράψαμε να φαίνονται σαν βίντεο…

Και φυσικά, οι καταγραφές της 3ης ομάδας….

Στο μεταξύ η επικοινωνία με το 1ο Δημ. Σχ. Παπάγου «έτρεχε». Ανταλλάσαμε γνώμες, απόψεις, δράσεις…

τι έγινε λοιπόν με το 1ο Παπάγου;. Μεταφέρουμε τη δική τους ανάρτηση εδώ…

Λίγες μέρες πριν από το τέλος της σχολικής χρονιάς αφιερώσαμε λίγο χρόνο για να κάνουμε κάτι που περιμέναμε και σχεδιάζαμε καιρό! Να συνομιλήσουμε, μέσω διαδικτύου, με τους συμμαθητές μας από το 1ο Χολαργού, με τους οποίους συνεργαστήκαμε επάνω στο Geoboard, στον σκρατσοπίνακα και στο σχέδιο εργασίας με τις πλατείες όλη τη χρονιά που μας πέρασε. Μας δόθηκε έτσι η δυνατότητα να πάρουμε συνέντευξη από τους συμμαθητές μας και να μάθουμε πολλά πράγματα για τη δική τους πλατεία, πώς εργάστηκαν, αλλά και να δούμε και τη δική τους μακέτα της πλατείας Παλαμά!  Ευχόμαστε να συνεργαστούμε κι άλλη φορά στο μέλλον!

reblogged από το Γ2 του 1ου Παπάγου

 

 

 project: Τοπική Ιστορία μέσα από τοπικά Ορόσημα

Επίσης, εργασία σχετικά με τον παλιό Χολαργό… από μαθητή της Γ1

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: