Η Μαγική Πατούσα (ή αλλιώς Οικολογικό Αποτύπωμα)

… η Μαγική Πατούσα είναι ένα project που «τρέχει» φέτος στο 1ο Δημοτικό Σχολείο Χολαργού και εντάσσεται στο πλαίσιο της Περιβαλλοντικής Αγωγής …pebble paws
… για την ακρίβεια, η «Μαγική Πατούσα» επιλέχθηκε ως μια πιο ευχάριστη και οικεία λέξη για τους μαθητές του σχολείου μας, προκειμένου να αντιληφθούν την έννοια του «Οικολογικού Αποτυπώματος» …
… και επειδή όλα αυτά ίσως να ακούγονται αρκετά σύνθετα, δεδομένου ότι η έννοια «Οικολογικό ή Ενεργειακό Αποτύπωμα» από μόνη της είναι σύνθετη, απλοποιήσαμε λίγο τα πράγματα, και μέσω αυτού του poject θα επιδιώξουμε να εμπνεύσουμε τους μαθητές μας να μειώνουν καθημερινά … τη μαγική τους πατούσα καταναλώνοντας λιγότερο ….

Πως θα γίνει αυτό:
  • Ενημέρωση των μαθητών περί ενεργειακού ζητήματος και κατ’ επέκταση του οικολογικού / ενεργειακού αποτυπώματος
  • Μείωση καταναλωτισμού μέσω κατασκευής παιχνιδιών από επαναχρησιμοποίηση υλικών πριν οδηγηθούν στην ανακύκλωση ή στα απορρίμματα
  • Μείωση «ενεργοβόρων» τρόπων αξιοποίησης ελεύθερου χρόνου μαθητών (π.χ. τηλεόραση) και θετική αξιοποίηση μέσω κατασκευών για τη δημιουργία κινητικών ή μη παιχνιδιών και απασχόληση με αυτά
  • Θετική χρήση του διαδικτύου, ως ποιοτική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου για να αναζήτηση κατασκευών και ως χρήση μιας όχι τόσο ενεργοβόρας ηλεκτρικής συσκευής, δηλαδή του ηλεκτρονικού υπολογιστή
Γιατί να γίνει αυτό:
  • Ενίσχυση οικολογικής συνείδησης, ευαισθητοποίησης
  • Ενίσχυση ομαδικότητας και συνεργασίας
  • Ενίσχυση για μείωση καταναλωτισμού και κατ’ επέκταση του ενεργειακού αποτυπώματος μέσω κατασκευών και παιχνιδιών
  • Παρότρυνση για ποιοτική αξιοποίηση του ελεύθερου χρόνου των μαθητών με τη δημιουργία κατασκευών από «μη χρήσιμα» υλικά που μπορούν να βρεθούν εύκολα
  • Παράπλευροι στόχοι: συναισθηματική ευεξία (emotional wellness), φυσική ευεξία (physical wellness)
Μεθοδολογία Υλοποίησης – Συνεργασίες
  • Διαθεματικότητα
  • Διαδραστικότητα
  • Βιωματική μάθηση
  • Θετική και ελεγχόμενη χρήση του διαδικτύου
  • Δημιουργία διαδικτυακού χώρου για παρουσίαση των σταδίων εξέλιξης του     προγράμματος
  • Δημοσιοποίηση των δράσεων μέσω διαδικτύου, Τοπικού Τύπου
  • Επαφή με επιχειρήσεις της τοπικής (κατά κύριο λόγο) κοινωνίας για αναζήτηση υλικών
  • Επαφή με μη κυβερνητικούς φορείς (WWF) και με το Τμήμα Δασολογίας και         Διαχείρισης Περιβάλλοντος και Φυσικών Πόρων του Δημ. Πανεπιστημίου Θράκης
Κύρια Πεδία Σύνδεσης
  • Φυσική Αγωγή (ενίσχυση λεπτών – αδρών κινητικών δεξιοτήτων)
  • ΤΠΕ – Πληροφορική
  • Φυσικές Επιστήμες, Γεωγραφία
Εμπλεκόμενοι Εκπαιδευτικοί
  • Γαμβρινός Γιώργος, Δάσκαλος, Δ/ντής 1ου Δημ. Σχ. Χολαργού
  • Παπαγεωργίου Βίβιαν, Εκπαιδευτικός Φυσικής Αγωγής
  • Γώγος Κώστας, Δάσκαλος ΣΤ1΄
  • Κωτούλα Ναυσικά, Δασκάλα ΣΤ2΄
  • Σοφοκλέους Μάριος, Δάσκαλος Ε1΄
  • Μπιμπούδη Μαρία, Δαακάλα Ε2΄

Δράσεις που έχουν γίνει ως τώρα

… και φυσικά υπάρχει και συνέχεια … 

 

Advertisements

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: