Γ τάξη – 3/4 του φλ….

Οι συνταγές είναι ένα κλασικό παράδειγμα της χρήσης κλασμάτων στην καθημερινή ζωή.

Γράφουμε τη συνταγή, τη μελετάμε και επικεντρωνόμαστε στις δοσολογίες – ποσότητες που εκφράζουν οι κλασματικοί αριθμοί…

Αυτή τη φορά λοιπόν , εμείς οι μαθητές της Γ τάξης, σκεφτήκαμε να γίνουμε ζαχαροπλάστες για να φτιάξουμε «αφράτα κουλουράκια».

6

Οι στόχοι μας ήταν:

  • Να βιώσουμε τη χρήση των κλασματικών όρων στην καθομιλούμενη γλώσσα και στην πράξη.
  • Να διαπιστώσουμε ότι οι κλασματικοί αριθμοί είναι  μέρος της καθημερινότητας, σε σημεία που μέχρι τώρα δεν παρατηρούσαμε.
  • Να συνειδητοποιήσουμε ότι όταν φτιάχνει η μαμά μαγειρεύει ή φτιάχνει καφέ κάνει χρήση  κλασμάτων.
  • Να συνδέσουμε την ποσοτική απεικόνιση μέρους ενός συνόλου με τους κλασματικούς αριθμούς.
  • Να χαμογελάσουμε επειδή βλέπουμε ότι τα μαθηματικά δεν είναι κάτι που κάνουμε στο σχολείο και δεν έχουν ενδιαφέρον, αλλά κάτι που κι εμείς οι ίδιοι χρησιμοποιούμε όταν παίζουμε (χωριζόμαστε σε ομάδες ίσων μελών για παράδειγμα) και μέχρι τώρα δεν το είχαμε σκεφτεί.

Μέσα από όλη αυτή τη διαδικασία βέβαια μην ξεχνάμε ότι το πιο σημαντικό που κατακτήσαμε είναι η ερμηνεία μιας πλευράς του κόσμου γύρω μας . Εξηγήθηκαν διάφορα πράγματα που μέχρι τώρα δεν είχαν ιδιαίτερο νόημα για μας. Στη διάρκεια της διαδικασίας η κ. Μαρία μας ζήτησε να διαβάσουμε τη συνταγή που γράψαμε (ανάγνωση), να συζητήσουμε για τα υλικά που χρησιμοποιήσαμε (Μελ. Περ. τροφή και πηγές ενέργειας).

Πάμε λοιπόν….

Μεγάλα παιδιά είμαστε και μπορούμε να ανακατεύουμε και να διαχειριζόμαστε υλικά. Τι γίνεται όμως όταν οι ποσότητες των υλικών δίνονται με κλασματικούς αριθμούς; Ήμασταν αποφασισμένοι να δώσουμε τον καλύτερο εαυτό μας, να υπολογίσουμε σωστά τις ποσότητες προκειμένου να πετύχουμε τα κουλουράκια μας.  …και αρχίσαμε την υλοποίηση του σχεδίου δράσης….

Χωριστήκαμε σε τρεις  ομάδες (ίσος αριθμός μελών, μην ξεχνιόμαστε, πρώτο κλάσμα !! ήρθε εκεί που δεν το περιμέναμε!!! αυτό θα πει αποκτά νόημα η καθημερινότητα, εμείς το περιμέναμε μόνο στη συνταγή, αλλά τελικά υπάρχουν παντού γύρω μας!!!)

1η ομάδα: Ζαχαροπλάστες

2η ομάδα: Γλυκατζήδες

3η ομάδα: Γλυκοπλάστες

Όταν μας ενημέρωσε για τα υλικά η κ. Μαρία (η δασκάλα μας) συνειδητοποιήσαμε ότι δεν μπορούσαμε να τα θυμόμαστε όλα, έτσι λοιπόν της ζητήσαμε να μας τα ξαναπεί λίγο πιο αργά για να μπορέσουμε να κρατήσουμε σημειώσεις (παραγωγή γραπτού λόγου). Βγάλαμε λοιπόν τα μπλοκάκια μας κι αρχίσαμε το γράψιμο που αν δε γινόταν καλά δεν θα είχαμε αποτελέσματα σωστά.

Διαφοροποιήσαμε τον τρόπο καταγραφής των υλικών ανά ομάδες, δηλαδή οι»Ζαχαροπλάστες» έγραφαν «1 φλιτζάνι και 3/4 του φλιτζανιού αλεύρι, ενώ οι «Γλυκατζήδες» έγραφαν 1/5 του κιλού αλεύρι.

Τα υλικά που είχαμε ήταν τα εξής:

1/5 του κιλού αλεύρι  ή 1 φλιτζάνι και 3/4 του φλιτζανιού αλεύρι.

1/4 του πακέτου ζάχαρη άχνη  ή 3/4 του φλιτζανιού ζάχαρη άχνη.

4/5 του πακέτου μαργαρίνη

1/2 της κουταλιάς του γλυκού baking powder

3 φακελάκια βανίλια

Λίγες σταγόνες σοκολάτας, προαιρετικά, …όλοι θέλαμε

1 αυγό για επάλειψη.

ΟΔΗΓΙΕΣ (για εσάς, γιατί εμείς τις ξέρουμε):

Βάζετε τα υλικά στον κάδο και τα χτυπάτε. Προθερμαίνετε το φούρνο στους 180 βαθμούς. Πλάθετε τα κουλουράκια. Χτυπάτε το αυγό με λίγο νερό και αλείφετε τα κουλούρια. Ψήνετε για 1/2 της ώρας.

Εντυπώσεις

1η ομάδα – Ζαχαροπλάστες

  • Δυσκολίες

Στην αρχή θερμάναμε το βούτυρο κι έλιωσε (άλλαξε κατάσταση, έγινε υγρό από στερεό που ήταν) και το ανακατέψαμε με τη ζάχαρη και το 1 φλιτζάνι αλεύρι (φτιάξαμε μείγμα).

Καθυστερήσαμε όμως να υπολογίσουμε τα 3/4 του φλιτζανιού ζάχαρης και η ζύμη μας έγινε κάπως σκληρή. Διαπιστώσαμε όμως ότι γι αυτό ευθυνόταν το βούτυρο που «πάγωσε», είχε αρχίσει να στερεοποιείται λόγω θερμοκρασίας. (προσέξατε πόσο εύκολα ρίχνουμε την ευθύνη αλλού; Αυτό θα πει Ελλάδα και πολιτική! Το έχουμε ξανακάνει αυτό με την κατασκευή μουστοκούλουρων στη Β τάξη. Εκεί έφταιγε η κατσαρόλα, αν θυμάστε, αλλά επειδή ακριβώς στο σχολείο μας προσπαθούμε…η ευθύνη αποδόθηκε όμορφα, κόσμια και διακριτικά, εκεί που έπρεπε…)

  • Παρατηρήσεις

α. για να βρούμε τα 4/5 του βούτυρο, μας βοήθησαν οι γραμμές που είναι σχεδιασμένες στο περιτύλιγμα του.

β. χρησιμοποιήσαμε τα 4/5 από το βούτυρο και είχαμε περίσσευμα το 1/5 της

αρχικής ποσότητας.

γ. βρήκαμε εύκολα ότι τα 4/5 του βουτύρου είναι 200 γραμμάρια, αφού ολόκληρο, δηλ. τα 5/5 είναι 250 γραμμάρια. Το 1/5 του, είδαμε ότι είναι 50 γραμμάρια. Εμείς χρησιμοποιήσαμε τα 4/5. Υπολογίσαμε την ποσότητα των 4/5 και βρήκαμε ότι ήταν 200 γραμμάρια.

  • Αποτέλεσμα: 

Τα κουλουράκια μας έγιναν πολύ νόστιμα. Απορούμε για τους διαγωνισμούς μαγειρικής. Ας έρθουν να τους πούμε πώς γίνονται.

2η Ομάδα – Γλυκατζήδες

  • Δυσκολίες

Κάναμε το λάθος να βάλουμε στον κάδο των υλικών τα 2/5 του κιλού αλεύρι.

  • Παρατηρήσεις

Έτσι αφού βάλαμε το διπλάσιο αλεύρι, αναγκαστήκαμε να βάλουμε τη διπλάσια ποσότητα από όλα τα υλικά (αναλογίες!!!). Ευτυχώς μας δάνεισαν υλικά οι άλλες ομάδες (συνεργασία) από αυτά που δεν χρησιμοποίησαν ενώ η σωστή δοσολογία, σύμφωνα με τη συνταγή, ήταν το 1/5.

  • Αποτέλεσμα

Πολύ ικανοποιητικό. Μας άρεσε που φτιάξαμε πολλά κουλουράκια και δώσαμε και στους συμμαθητές μας (αλληλεγγύη).

3η ομάδα – Γλυκοπλάστες

  • Δυσκολίες

Δεν συνεννοηθήκαμε σωστά στην ομάδα μας και εκεί που έπρεπε να βάλουμε στον κάδο 1/4 του πακέτου ζάχαρης άχνης βιαστήκαμε και βάλαμε ολόκληρο το πακέτο δηλαδή τα 4/4. Η διαφορά στη γεύση ήταν μεγάλη.

  • Παρατηρήσεις

Η συνεργασία είναι η βάση για να χτιστεί ένα σωστό αποτέλεσμα. Καλό είναι να ακούμε. Να ξέρουμε να ακούμε και τα άλλα μέλη της ομάδας. Καταφέραμε 6 παιδιά να μοιραστούμε τα 12 κουλουράκια που βάλαμε στο ταψάκι μας. Ο καθένας δηλαδή πήρε το 1/6 από τα κουλουράκια. Έτσι υπολογίσαμε ότι κάθε μέλος της ομάδας έπρεπε να πάρει 2 κουλουράκια.

  • Αποτέλεσμα

Εφόσον βάλαμε 3/4 του πακέτου παραπάνω από την ποσότητα που έπρεπε, τα κουλουράκια έγιναν πάρα πολύ γλυκά.

Βέβαια έτσι δικαιώσαμε και το όνομα που πήραμε ως ομάδα «Γλυκοπλάστες». Ακόμα ερευνάται γιατί «άπλωσαν» τόσο πολύ και αντί για κουλουράκια φτιάξαμε πίτσα. Σημασία έχει η προσπάθεια. Την ευθύνη την αποδώσαμε ήδη σε όλους μας. Αλλά την αποδώσαμε!!!

κι επειδή εκτός από γλυκατζήδες, γλυκοπλάστες, ζαχαροπλάστες είμαστε όλοι …

Νοικοκυραίοι…

..εκφράσαμε τη νοικοκυροσύνη μας μέσω δύο εξαίρετων αντιπροσώπων…

———————————————————————————————————————————–

ώρα να ξεκουραστούμε για κανένα τεταρτάκι

(15/60 της ώρας ή 15 λεπτά ή 1/4 της ώρας)

Ουφ!!!!!!

Advertisements

Ένα Σχόλιο to “Γ τάξη – 3/4 του φλ….”

  1. Ηλιαδη Αθηνα Says:

    Τελειο!!!!!!!!!!!!!!!!Μπραβο σε ολους σας…ευχαριστουμε και για την συνταγη…αντε με το καλο και για αλλα…


Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s

Αρέσει σε %d bloggers: